Innowacja a „małe kroczki”

Każdy przedsiębiorca, który zakłada swoją nową firmę, liczy przede wszystkim na zyski pieniężne. Niestety poprawa finansowa tuż po założeniu firmy zdarza się bardzo rzadko. Rozkręcenie biznesu niestety kosztuje – potrzebujesz nie tylko pieniędzy, ale również czasu. Zasada „małych kroczków” nie powinna być obca żadnej innowacyjnej firmie. Dlaczego? Otóż każde założenie i prowadzenie przedsiębiorstwa kosztuje.

Wydatki należy ponieść, raz są one mniejsze, raz większe, a przychody (często potencjalne na samym początku) nastąpią dopiero w przyszłości. Co więcej nie zawsze można być pewnym zysku. Innowacyjne przedsiębiorstwa mają… innowacyjne produkty lub usługi, których przyjęcie na rynku bywa różne. Co zrobić, aby nie generować zbyt wielkich kosztów? Oczywiście należy zastosować metodę małych kroczków. Jeżeli nie jesteś pewny sukcesu – lepiej zrezygnuj z danego projektu jeszcze przed jego rozpoczęciem.

Przed wkroczeniem na rynek z nowym produktem lub usługą musisz mieć pewność, że po prostu działa w taki sposób, jaki opisywał projekt – unikniesz przez to wydatków na naprawę.