Problemy z klientami

Wiemy, że praca polegająca na obcowaniu z klientem jest bardzo satysfakcjonującą, przynoszącą nie tylko radość i zadowolenie, ale także pozwalającą na ciągły nasz osobisty rozwój. Jednakże nie zawsze jest przecież tak, że pojawiający się klient pozostawia po sobie wrażenie bezproblemowości i zadowolenia. Nierzadko spotyka się takowego, który od początku do końca swojego pobytu stwarza problem.

Trudny klient, jest na pewno nieodzownym elementem pojawiającym się w branży hotelarskiej. Ze względu na ilość pojawiających się gości prawdopodobieństwo zakwaterowania konfliktowej osoby jest bardzo duże. Obsługa hotelowa jak i właściciel muszą umieć poradzić sobie w takiej sytuacji.

Klient roszczeniowy, niezadowolony z pobytu to jeden rodzaj gościa, natomiast taki, który swoim zachowaniem stwarza problemy i nie pozwala na spokojny wypoczynek innym gościom, to zupełnie inny jego rodzaj. Przeszkolony i dobrze nastawiony personel, łagodzący powstające konflikty jednocześnie stanowczo egzekwujący właściwy schemat zachowań, jest często głównym hamulcem. Dlatego tak ważne, z punktu widzenia właścicieli hoteli, jest stosowne przeszkolenie swojej kadry w tym właśnie kierunku.